Prof. Yasushi Kiyoki
Assoc. Prof. Yasuhiro Hayashi
“Intelligence Engine (IE)” performs real-time upper-level integration of intelligences from multiple CPSs, generates multifaceted decisions, and feeds them back to targets in the physical space—turning value into impact across business, education, and social welfare.
「インテリジェンス・エンジン(IE)」は、複数のCPS(サイバーフィジカルシステム)から得られる知能をリアルタイムで上位統合し、多面的な意思決定を生成。それらを物理空間のターゲットへフィードバックすることで、ビジネス・教育・社会福祉の領域において価値をインパクトへと転換する。
Objectives:
- Formalize IE concept modeling and principles.
- Establish cross-domain information modeling.
- Implement a working minimum viable prototype.
- Run pilots in concrete domains to demonstrate effectiveness.
- Define evaluation metrics and ethics/operations guidelines for generalization.
目的:
- IEの概念モデル化と原理を形式化する。
- クロスドメイン情報モデリングを確立する。
- 最小限の実働プロトタイプを実装する。
- 具体的な領域でパイロットを実施し有効性を実証する。
- 汎用化のための評価指標と倫理・運用ガイドラインを定義する。
Keywords:
Intelligence Infrastructure, Semantic Computing, Artificial Intelligence, Machine Learning, Competency, Comprehensive Cyber-Physical System, Meta-Level System, Active Database, Dashboard, Visualization, Human-inclusive, Job-Matching, Re-Skilling, and Resource Optimization.
キーワード:
インテリジェンスインフラストラクチャ、セマンティックコンピューティング、人工知能、機械学習、コンピテンシー、包括的サイバーフィジカルシステム、メタレベルシステム、アクティブデータベース、ダッシュボード、可視化、人間包含型、ジョブマッチング、リスキル、リソース最適化。
Building AI Civilizations and Our Lives:
People are born into this space and spend their entire lives in Comprehensive Cyber-Physical Space.
AI文明の構築と私たちの生活:
人々はこの空間に生まれ、生涯を包括的サイバーフィジカル空間で過ごすようになる。
[1] Yasuhiro Hayashi, Yasushi Kiyoki, Yoshinori Harada, Kazuko Makino, Seigo Kaneoya, "A Spatio-Temporal and Categorical Correlation Computing Method for Inductive and Deductive Data Analysis," Frontiers in Artificial Intelligence and Applications, Volume 380: Information Modelling and Knowledge Bases XXXV, pp.287-296, 2024, DOI10.3233/FAIA231162.
[2] Yasuhiro Hayashi, Yasushi Kiyoki, Yoshinori Harada, Kazuko Makino, Seigo Kaneoya, "A Spatio-Temporal and Categorical Data Mining Method for Business Commerce Data," Information Modelling and Knowledge Bases XXXVI, Vol. 399, IOS Press, 2025.
[3] Yasuhiro Hayashi, Ken-Ichi Fukamachi, and Hiroshi Komatsugawa, "Evaluation of a flipped classroom & analysis of students' learning situation in a computer-programming course," Information Modelling and Knowledge Bases XXVI, Vol. 272 pp.120-127, 2014.